Update på jobbfronten

2010-10-13, 20:34:47 / Kategori: Allmänt
Nu har det fattats beslut till höger och vänster.


Beslut ett kom från kommunen. De kan, utan problem, bevilja min återansökan på vårdnadsbidraget. De gör alltså ett undantag och drar igång mitt vårdnadsbidrag igen, som om en uppsägning aldrig ägt rum.
Thank you Härryda kommun!! Blev verkligen jätteglad, för jag trodde att det loppet var kört.


Beslut två kom därför från min sida. Jag hörde av mig till chefen igen och sa att jag inte längre är intresserad av att jobba. Eventuellt kan vi höras av i framtiden, när jag har möjlighet att jobba heltid, men inte nu. Det funkar inte för mig att hålla på och tjata och påminna och pussla hela tiden. Det går åt alldeles för mycket energi åt ingenting, jag stångar mig blodig för ingenting...
Därför var det tack och hej för nu. Känns skönt faktiskt att slippa tänka på allt det här.


Ska ta tag i jobbsökandet ändå, för ett extrajobb med normala förhållanden skulle ju funka.
Skulle kunna tänka mig att plugga kanske, men vill inte dra på mig mer studielån...
Ja ja, vi får se vad framtiden bjuder på helt enkelt!



En Liten Emma och hennes Lilla A
BLOGG: http://enlitenemmas.blogg.se/ 2010-10-14 / 09:06:12

SV: haha, ja det vet jag ingenting om hur det är efter, men kan bara tänka mig att det gör ont. Så då blir det inga barn födda om killarna skulle ta smärtan. ;P




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: