Update - Restaurangexpressen

2010-10-05, 20:29:08 / Kategori: Allmänt
Jag gjorde slag i saken och beställde mat från restaurang Da Vinci i Linnéstan. En plankstek till J och en grillad ryggbiff till mig. Lät ju himla gott...


När maten kom så sjönk den romantiska stämningen ungefär tio snäpp. Vet inte vad jag hade föreställt mig i min hjärna, för jag fattar ju att en plankstek inte kan komma på en planka när det är utkörning. Men maten kom i folieformar med papplock. J:s låda med planksteken såg ut som antingen en spya, eller som något som ett barn hade lagat.
Allt låg i samma form också, dvs sås blandat med potatismos, blandat med kött, blandat med grönsaker... Kan ju inte bli annat än en himla sörja av det. Köttet smakade OK, inte mer.


Så summan av kardemumman så var det inte värt de pengarna det kostade! Kanske var det ett dåligt val av restaurang, eller så är det helt enkelt så att a la carte inte riktigt gör sig som utkörningsmat... Pasta och pizza känns mer rätt.






» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: