Jag äter av allt!

2010-07-06, 10:04:30 / Kategori: Träning
Igår bestämde jag mig helt plötsligt för att återigen gå med i Aftonbladets viktklubb. Var medlem där för... ca 2 år sedan, och gick då ner ungefär 7 kg.
Det jag gillar med VK är att man äter av allt. Man får fylla i hur många kilo man vill bli av med, och så räknas det ut hur många kcal man har att förbruka per dag. Det finns ett cirkeldiagram där man hur lätt som helst ser hur mycket man har ätit av protein, kolhydrater och fett. Piece of cake!!

Så nu hoppas jag att jag kan lyckas ännu en gång.
Just nu över sommaren är det skitsvårt att gå på nån form av diet, så därför passar detta mig perfekt! Jag får äta glass tex, men det betyder ju att kolhydraterna skjuter i höjden och måste justeras på annat sätt.
Självklart är det exakt på detta sätt som det skulle fungera även om man inte var med i VK, men det är just den exakta kontrollen över fördelningen som gör att jag gillar det.

Visst kan man tycka det verkar meckigt att väga mat och hålla på, men man vänjer sig. Efter ett tag kan man höfta, för då har ögat lärt sig ungefär hur mycket ett hekto är osv.

Nu kör jag!!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: