What´s up with old people?!

2010-10-06, 20:59:42 / Kategori: Meningslösa inlägg...
Nu kom jag att tänka på en sak... Vad f*n är grejen med gamla människor och drag?? Alltså, att det drar på dem - blåser lite lätt. Det verkar vara rena rama dödsfällan ibland.


I måndags på träningen satte jag mig på en cykel som var strategiskt placerad vid en av golvfläktarna. Hoppsansa så kom det en äldre dam och satte sig på cykeln bredvid. Jag hade dragit på fläkten för fullt och ställt in den på rotation, eftersom luften blir grymt dålig i salen under ett spinningpass. Helt plötsligt utbrister tanten alldeles förskräckt "åååhhh vad det draaaaar!!!" I ungefär samma tonläge som om hon satt fast i en björnsax, eller som om självaste orkanen Katrina kommit på besök från USA.


Det var bara att hoppa av cykeln och vrida ner fläkten.


Vad är det som är farligt med drag? Blir man stel? Ja det kan jag förstå, men om man befinner sig på ett spinningpass är väl tanken ändå att man ska köra så man blir svettig och varm, och att en fläkt skulle uppskattas som en underbar bris istället för en megastorm?!


Behöver jag säga att jag höll på att dö av överhettning...?






Britta bloggar
BLOGG: http://brittabloggar.wordpress.com 2010-10-06 / 22:15:51

Åh jobbigt, det finns ju ingenting som sänker en mer under ett spinningpass än dålig luft!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: