Mindre stressad, mer nyfiken!

2010-09-06, 18:40:15 / Kategori: Träning
Nån gång under semestern kom jag till ro med de allra mest hysteriska tankarna kring viktminskning och bantning. Jag tyckte det var helt ok att bara vara jag, och inte oroa mig eller få dåligt samvete över en eller ett par kalorier för mycket.



Nu tränar jag igen, och det är skitkul. Har fått tillbaka träningsglädjen och viljan igen efter det långa uppehållet. Jag försöker tänka på vad jag äter, men inte hysteriskt. Det känns som att jag kanske lyckats komma till den punkt där jag tränar i huvudsyftet att må bra, och inte stirra mig galen på siffror på vågen.



Har inte vägt mig på länge nu. Visst är jag jättenyfiken, är det ett kilo upp eller två kilo ner...? Men jag lyckas hålla mig ifrån vägningen, och det gör att jag mår mycket bättre faktiskt. Skulle jag ställa mig på vågen nu och se siffror som jag inte är nöjd med, så skulle ångesten komma som ett brev på posten. Det dåliga samvetet skulle slå mig i huvudet som en slägga!



Mentalt mår jag mycket bättre, är mindre stressad. Extrakilona får försvinna i den takt de vill, det får ta den tid det tar. Huvudsaken är att jag vet att jag i alla fall försöker, och att jag mår bra!





J U L I E
BLOGG: http://juulieee.blogg.se/ 2010-09-06 / 18:58:20

skön inställning, så vill jag också känna men kan inte det just nu.. inte innan grav.kilosarna är borta i varje fall!




» NAMN
» E-POST
» URL
Tyck till!: